K RPG jsem se dostal kdysi dávno na základce, když kamarád přinesl „pirátskou“ kopii Dračího doupěte v1.0. Bylo to ještě v dřevních dobách, kdy jsme si desetistěnné kostky dělali z moduritu, protože se nedaly koupit. A už tehdy jsme Dračáku propadli. Hltali jsme tehdy polský časopis Magia i Miecz a samozřejmě vytvářeli vlastní RPGčka, co se nedaly hrát.
Moje cesta vedla přes všechno možné, co se tehdy dalo sehnat a dnes už je v propadlišti dějin. První velká změna oproti běžnému fantasy na tisíc způsobů pro mě byl Shadowrun. Tehdy jsem si ho vyprosil od rodičů k Vánocům a oni za něj na tehdejší poměry utratili šílené peníze. Pochopil jsem, že RPG nemá hranice a že hrát je možné jakýkoli příběh.
Nyní už, dalo by se říct „na starý kolena“, experimentuju méně. Mám rád jednoduché systémy s malým množstvím pravidel, mám rád silné příběhy, důraz na postavy a drama. Rád improvizuji a k smrti nerad listuji pravidly. Střídám žánry a zkouším věci, které jsem v RPG ještě nezkusil. Rád se nechávám překvapit, kam nás příběh zanese, i když jsem vypravěč.
Mezi mé oblíbené hry nyní patří Apocalypse World, Ironsworn a 2400. Ale také se rád vracím ke Střepům snů a Shadowrunu, i když často jen zčásti, v podobě ideí nebo settingu.
Že si někdo najme záchrannou loď, aby něco “zachránil” od původních majitelů, to se stává. Že vám nabídnou více, než mohou zaplatit, také. Ale zmínka o časové válce? To už smrdí.
Fred ze základny Starhaven vám chce dohodit skvělou práci za ještě lepší peníze. Prý. Tajemný Zadavatel chce ty nejlepší z nejlepších a to vy rozhodně jste. Ale proč sakra na tachyonu blábolil něco o časové válce, vyhynulých mimozemšťanech a nějakém artefaktu? Vždyť vy obvykle jen rabujete vraky. Je jediný způsob, jak zjistit, jestli se Fred sjel listím z Ethery-7, nebo je to seriózní nabídka…
Svět, kde vesmírná Monarchie je váš domov a kde letět vesmírnou lodí je naprosto běžné, skrývá temnou minulost. Záznamy byly zničeny, ale občas se proslýchají zvěsti. O tajemných Ka’sari, o bitevních lodích Astrumarů, o časových válkách. Tachyonové detektory někdy zachytí zprávy, které nikdo neumí rozluštit. A vy jste toho viděli dost na to, abyste věděli, že tahle práce vám zajistí penzi v luxusu a nebo smrt mezi hvězdami.
Hrát budeme v modulárním systému 2400, který je snadný na pochopení, jednoduchý a dovolí nám více se soustředit na příběh a hraní postav.
Každá postava bude mít tajemství / skrytou agendu. Postavy budou předem vytvořené, ale lehce je doladíme podle vašich představ.
Šedivé kožíšky, šikovné tlapky, ostré drápky, čumáček, ocásek. Trocha šikovnosti, mnoho zvědavosti, nebezpečí na každém kroku. To je život krys z klanu Hlídačů spár!
Krysí klan Hlídačů spár je na nohou! Včera v noci se nevrátil jeden ze zvědů a dnes ráno prý jedna ze sběraček vyčenichala smrt. Ve staré zahradě číhá nové nebezpečí a hrozí vaší komunitě. To je čas pro vás, krysí dobrodruhy, aby ochránili klan, získali slávu… a sehnali něco k snědku!
Hra o antropomorfních krysách inspirovaná hrami jako Mouseritter a Myší hlídka, která chce být „realističtější“. Proč se krysa nebojí pádu z výšky? Co se stane, když do skuliny prostrčí hlavu? Jak moc drsný je krysák s kopím z hřebíku a v brnění z kožených rukavic?
Hrát budeme v modulárním systému 2400, který je snadný na pochopení, jednoduchý a dovolí nám více se soustředit na příběh a hraní postav.
Postavy budou předem vytvořené, ale doladíme podle vašich představ před hrou.
Mechwarrioři, novodobí rytíři. Spráskaní jak psi se po prohrané bitvě zašíváte na Zauraku III. Zapadákov, který vás chce zabít. Ale proč vlastně hlídáte opuštěnou mega-továrnu?
Ygorova squadra je žoldnéřská falanga Mechwarriorů. V poslední prohrané bitvě na straně klanu Stínových Jaguárů jste dostali pořádnou nakládačku a teď si lížete rány na zapomenuté planetě Zaurak III. Stereotyp zadané práce, hlídat uzavřenou mega-továrnu obehnanou minovým polem kdesi v poušti, to přímo nabádá k pochybám, výčitkám, lásce i nenávisti, a k pátrání po důvodu posledního neúspěchu. To víte, zůstalo dost nevyřešených „úmrtí“. Není divu, že se šeptá o zradě…
Prostředí je pestrý svět BattleTechu, kdy lidé kolonizovali vesmír a znovuobjevili feudalismus. Děj se odehrává na planetě s vlastním prostředím i kulturou, kde jste cizinci. Ačkoli jsou všechny postavy Mechwarrioři, piloti obřích bojových strojů, hra bude více o jejich pochybných charakterech, snech a strastech. Na pozadí zásadních změn, které nikdo na Zauraku nečekal.
Hrát budeme v modulárním systému 2400, který je snadný na pochopení, jednoduchý a dovolí nám více se soustředit na příběh a hraní postav.
Každá postava bude mít tajemství / skrytou agendu. Postavy budou předem vytvořené, ale lehce je doladíme podle vašich představ. Bitevní Mech je pro jeho pilota více než jen nástroj, je to část jeho osobnosti.