Vypravěčství je pro mne poměrně nedávný vývoj, ale měl jsem příležitost vyzkoušet několik desítek her a systémů a osvojil jsem si myšlenku, že tahle šíře zkoumání je to nejlepší co mohu udělat, pokud chci zažít různé styly, žánry a druhy příběhů.
Ve svém zkoumání tak pokračuji a za tím účelem provozuji Discordový server Oneshoty a Minikampaně, kde se snažím nabízet právě tu různorodost, která mne na RPG baví.
Staré Impérum je společně s Leviathany pryč. Ale neboj, pověry jsme nahradili vědou, mírem a konzumem. Budoucnost je teď, ale ulice jsou pořád stejný.
Korektura 2025
Je jedno, jakou máme dekádu, pořád potřebuješ lidi, co se umí ohnat kusem železa, ukecat libovolnej cíl nebo si poradí s nepřirozenym šmejdem. A zločinci se pořád shlukujou – ať už vykrádaj banky, pořádaj nelegální závody, nebo občas někoho odkrouhnou.
Doskvol, jak ho známe z Blades in the Dark, za sebou má několik změn. Proběhla Druhá sjednocovací válka a pak i třetí. Se zmizením Leviathanů selhaly bleskové zdi kolem měst. Iruvie a Skovlan se osamostatnily.
Posunula se i technologie – brokovnice, sbíječky, prášky na všechno. Nadpřirozeno považujeme za vyřešené a tváříme se, že jednou za čas na nás nevystrčí svou šerednou hlavu.
Hrát budeme v upraveném Forged in the Dark systému. Jedna o oficiální playtest materiál od Evil Hat pro připravovanou hru.
Postavy budou připraveny.
Recepční se usměje, když ID karta pípne, turniket se otočí, výtah cinkne a něco ve sklepě sténá bolestí. Stabilizuj realitu, kontroluj sebe.
Korektura 2025
Uprostřed města je mrakodrap… Není na žádné mapě, neobjevuje se na fotografiích. Ti, kteří ho vidí, mají jediné vodítko – červený trojúhelník nad číslem 333. Ty tam pracuješ.
Triangle Agency se odehrává ve dnešním světě s postavami, které třímají rozsáhlou, realitu měnící moc, navigují systematickou byrokracii a ještě zvládají každodenní povinnosti. Pracují pro Triangle Agency, nadnárodní korporaci s dosahem do všech myslitelných průmyslů. Jako jejich agent vyšetřuješ nadpřirozené Anomálie, které ohrožují životy a především komfort obyčejných občanů.
Triangle Agency má svůj vlastní systém. Postava je definována svou Anomálií (nadpřirozenou schopností), Realitou (zodpovědnostmi, vztahy a dalšími povinnostmi) a Kompetencí (rolí uvnitř Agentury). Společně se tým snaží vyvažovat Stabilitu a Chaos uvnitř reality a selžou v tom, stejně jako ve své snaze o work-life balance.
Použijeme některý z oficiálních Triangle Agency scénářů.
Zahrada. Zeleň. Nekonečno. Národy malých lidí žily uvnitř Domu a všechno venku se jich netýkalo. Pak okno v Obývacím pokoji roztříštil padající strom a dovnitř vtrhla Zahrada.
Korektura 2025
Household je fantasy hra plná dobrodružství, intrik a sociální interakce odehrávající se ve velkém opuštěném domě a jeho zahradě v době odpovídající zhruba počátku 19. století.
Hráči se ujmou rolí drobných skřítků a víl z evropského folklóru. Každá místnost domu a každá část zahrady představuje jiný národ. Zrovna nedávno dozněla první domovní válka a teď přišla další zvenku. Je potřeba budovat nová spojenectví a postavit se hrozbám, které si pro nás přišly dovnitř.
Nebudeme používat oficiální systém Household, ale vlastní hack postavený na Powered by the Apocalypse.
Postavy budou připraveny.
Komunitní sraz Discord serveru Oneshoty a Minikampaně.
Korektura 2025
Existuje Discordový server Oneshoty a Minikampaně. Vznikl jako prostor pro všechny, kteří by si chtěli vyzkoušet nějakou novou ttRPG hru, nový žánr, nový systém a nemají s kým. Našimi chatovacími místnostmi a hlasovými kanály prošlo už mnoho lidí a někteří se tam i trochu zabydleli a řekli si, že se můžou potkat na GameConu.
A protože zakladatel serveru je bytost nadmíru zpohodlněná, nebudeme se spolu srážet, ale válet se pod stromem.
Na sraz může dorazit kdokoliv, kdo:
Den a čas: sobota, 16–18
Sraz/místo: parčík vpravo od vchodu do hlavní budovy (když máte budovu za zády), přes silnici od shromaždiště, 50.0250503N, 15.7656492E
nudesky
full nudesky
Malí hrdinové v širém světě odpovídají volání velkého osudu.
Legend in the Mist sebe samo popisuje jako „rustic fantasy“. Styl, ke kterému bych hru přiblížil, je tajuplná česká pohádka (Princ a Večernice, O statečném kováři) v úpravě studia Ghibli. Jde tu o malé hrdiny, přírodu a cestu, o legendární bytosti, kterým nikdy úplně neporozumíme.
Svět Legend by neměla obývat obyčejná monstra, která hrdinové zabíjí po desítkách. Měli byste se cítit jako Hobiti v Pánovi Prstenů, pro které je každý skřet hrozivým monstrem.
Legend in the Mist používá the Mist Engine, který můžete znát z City of Mist nebo z Otherscape. Postavy jsou definovány žánrově vhodnými tématy a v rámci nich dále tagy, které aplikují při svých jednotlivých akcích. Na rozdíl od dvou výše zmíněných her, Legend in the Mist nepracuje s konceptem Mythosu, který by jejich postavy ztělesňovaly.
Postavy budou připraveny. Pravděpodobně využijeme oficiální dobrodružství A Shadow in the Barley, pokud mne netrkne do nosu něco lepšího.
Portály jsou zavřené. Naše stanice umírá. Sevřeni mezi chladným vesmírem a nepochopitelnými ruinami, za pomoci selhávající technologie, se snažíme udržet naději naživu.
Jste průzkumníci nebezpečného světa, děláte práci, o kterou má málokdo zájem. Většina lidí se vyhýbá ruinám ve Velké temnotě, ale vy se noříte do jejich hlubin a vynášíte na světlo jejich tajemství. Riskujete korupci Nákazou, abyste objevili artefakty, které mohou pomoci vaší komunitě přežít.
Coriolis: The Great Dark navazuje na Coriolis: The Third Horizon. Průzkumná expedice prošla portálem do nové sekce vesmíru jen proto, aby se za nimi portál uzavřel. Nemůžete počítat na posily, vaši technologii nedokážete často ani opravit, natož vyrobit novou. S limitovanými zdroji se snažíte najít něco, co by zvrátilo vaši zoufalou situaci.
Hra využívá iteraci Year Zero Engine.
Postavy budou připraveny. Využijeme scénář The Sky Machine z Quickstart.
Prostor pro skupinové vzdělávání a nácvik popisů v RPG, především scén a prostředí. Vhodné pro začínající i prostě všechny, kteří se o tom chtějí společně bavit a zkoušet.
Korektura 2025
„Vystřelím po něm z kuše!“
„Cože? Vždyť je za zdí!“
„Za jakou zdí?!“
Popisování prostředí, ve kterém se hráči mají pohybovat a se kterým mají interagovat, je jedna z nejčastěji využívaných dovedností každého vypravěče a vypravěčky. A jednou z nejlepších cest, jak dovednosti zlepšit, je vyzkoušet si je v prostředí se zpětnou vazbou.
V průběhu workshopu naskládáme na hromadu různé články a eseje na téma popisů prostředí (některé z nich jste určitě už četli), přidáme k tomu naše zkušenosti a proložíme společnými nácviky.
Možná chceš s GMováním teprve začít, možná už to máš vyzkoušené, nebo jsi ostřílený veterán vypravěčství. Pokud se chceš společně učit, uvítáme tě.