Na Gamecon jezdím od roku 2015 a hned napoprvé jsem zvolal: to je ono! To je ta akce, kterou jsem hledal. Zážitek to byl tak silný, že jsme s přáteli začali pořádat vlastní žižkovský festival ŽižCon, abychom si zkrátili čekání na další ročník.
Na Gameconu mě můžete potkat jako vypravěče Legend klubu dobrodruhů a dalších RPG, ale i jako vášnivého hráče epických deskovek. Naopak nepreferuji německé hry o práci na farmě…
Americké teritorium Kansas je surové, blátivé a mladé. Zákony tu mají krátký dosah, pokud vůbec nějaký.
Korektura 2025
V okolí Osawatomie i Lawrence se staví a pálí domy i stodoly, podle toho, kdo zrovna nese zbraň. Jsou tu lidé, kteří věří v unii, a jiní, kteří by ji roztrhli vedví. Muži z Missouri, novousedlíci z Nové Anglie, náboženští fanatici, pašeráci i přivandrovalci bez domova, ale s nabitou flintou. A pak samozřejmě ti, kteří přicházejí odjinud – z daleka, bez jasného důvodu. Jeden z nich mluví s britským přízvukem a příliš často hledí na hodinky.
Vše se točí kolem otázky otroctví – bude Kansas otrokářský, nebo svobodný? Kongres je bezradný, prezident Pierce nerozhodný. Místní mezitím zakládají vlastní milice. Jayhawkers, Border Ruffians, Free-Staters. Kdo není ozbrojen, jako by nebyl. V noci se bojuje, přes den se pořádají sněmy a bohoslužby. Pravidla se mění podle toho, kdo má zrovna navrch.
Oxfordský učenec Algernon Weathergate přijíždí do Lecomptonu s pouzdrem na měřicí přístroj a otázkami, které nedávají smysl. Říká, že mapuje „lokální výkyvy“, ale vypadá spíš jako někdo, kdo něco hledá. Bývalá učitelka z Filadelfie, Abigail Monroeová, mezitím vede malou školu pro černé děti u Topeky, ačkoliv ví, že tím riskuje vlastní život.
Lidé jako oni sem nezapadají, ale nikdo v Kansasu vlastně pořádně nezapadá. Každý něco skrývá.
Příběhy Impéria jsou systém jednoduchý na pravidla a navíc klade důraz spíše na vyprávění příběhu, než na hody kostkou. Hráčky a hráči tak společně tvoří unikátní děj, ve kterém nakonec všichni budou mít zapsaný svůj scénáristický otisk. Příběhy Impéria používají odlehčený systém Fate, kde zůstaly převážně Aspekty, Dovednosti a jednoduché kostky. Ba dokonce i ty Dovednosti můžete (spolu)vytvořit dle vlastních představ. Vše podstatné bude vysvětleno před hrou, bude k dispozici několik předpřipravených postav, též však nebude problém rychle vytvořit i postavy nové – šité hráčům přímo na míru.
Nejlegendárnější bitva v historii univerza Warhammer 40.000 na zarovnaných pláních Terry i na její oběžné dráze.
Korektura 2025
Smrtící boj sahá od Císařova zlatého Vnitřního paláce až po Horovu vlajkovou loď, Pomstychtivý duch. Dva hráči, představující frakce zrádců a loajalistů, ovládají nebojácné legie vesmírných mariňáků či deviantní vesmírné mariňáky Chaosu, mocné Titány, loajální i zrádné regimenty Imperiální gardy a řadu dalších jednotek, včetně samotného Císaře a Hora. Inovativní systém rozkazů a iniciativy nutí každou stranu pečlivě zvažovat, jaké rozkazy svým jednotkám vydají. Dramatický, kartami řízený bojový systém zahrnuje stupňující se poškození, dává hráčům příležitost alokovat zdroje mezi útok a obranu a přináší jedinečné speciální schopnosti každého typu jednotek, od titánů ničících opevnění až po zvrácené démony Chaosu.
Jedná se o 2 paralelní hry, každá pro 2 hráče.
Hra je v angličtině.