Petr „Pizin“ Pospíšil

popisek od vypravěče nemáme

#

I pro nováčky
Euro
Politika
Historie
Strategická
Věk: 14+
Jste mladík, který má touhu stát se velkým kolonizátorem, osvoboditelem, dvořanem nebo pirátem v oblasti Karibiku 17. století.
pátek 9–13  ((3/5))  🙋(toto se ukazuje pouze na testu)
Nejsi přihlášený/ná

#

I pro nováčky
Sci-fi
Věk: 14+
Vesmírná stanice plná lidí a robotů se za 15 minut rozpadne v atmosféře. Tvoje skrytá postava musí splnit své veřejně známé úkoly, ale hrát můžeš s kýmkoliv.
sobota 14–18  ((3/7))  🙋(toto se ukazuje pouze na testu)
Nejsi přihlášený/ná
Vypravěč: Petr „Pizin“ Pospíšil

neděle 9–13  ((7/7))  🙋(toto se ukazuje pouze na testu)
Nejsi přihlášený/ná
Vypravěč: Petr „Pizin“ Pospíšil

Pax Hispanica

I pro nováčky
Euro
Politika
Historie
Strategická
Věk: 14+

Jste mladík, který má touhu stát se velkým kolonizátorem, osvoboditelem, dvořanem nebo pirátem v oblasti Karibiku 17. století.

Jste španělský, anglický, francouzský, holandský nebo kuronský mladík, který má touhu stát se velkým kolonizátorem, osvoboditelem, dvořanem nebo pirátem v oblasti Karibiku (Spanish Main). V 17. století patří v této oblasti vše dekadentní španělské koruně, černé trh jen kvete, inkvizice odhalí každou nepravost a nikde není bezpečno před drancováním korzárů. Každoročně se na moře vydává flotila s pokladem (flota) v hodnotě 10 milionů dublonů a pluje do Evropy naložená stříbrem, perlami a drahokamy, a neocenitelnými relikviemi. Rozhodněte se, zda budete flotile velet, nebo ji vypleníte.

Vyhrajte tím, že se dostanete nejdále ve své profesi a změníte společenské poměry v Karibiku. Jste schopni ohavných válečných, pirátských, otrokářských a jiných činů, nebo naopak budou vaše hrdinské činy přinést svobodu, emancipaci a gramotnost. Budoucnost Karibiku bude odrážet morálku vašich rozhodnutí.

Hra Pax Hispanica od autora Phila Eklunda je hrou o pirátství, budování, zradách i politice, která se odehrává v oblasti Karibiku v letech 1598 až 1649. Z dalších her ze „série pax“ si převzala budování vlastního tabla, společný trh karet, slepou aukci a 4 různé kariéry s odpovídajícími druhy vítězství.

Hra probíhá po rocích dle kalendáře na spodní části herního plánu. Vždy 4 roky tvoří cyklus – rok zboží, rok aukcí, rok hraní karet a rok plavby. Na začátku vyznačených roků se vyhodnotí předzvěst.

  1. Rok zboží: V tomto roce dochází k určitému resetu herního plánu. Kolonie bez pracovníka se pokusí získat pracovníka. Buď mohou unést domorodce jako otroka z kmenového místa nebo misie ve své zóně, nebo mohou za 1$ najmout občana z katedrály ve své zóně. Kolonie v zónách se surovinou, která je aktuálně zobrazena v kalendáři, vyprodukují jednu truhlu zboží. Otroci v takové kolonie zemřou, naopak občan vydělá hráči své barvy 1$.
  2. Rok aukcí: V tomto roce dle pořadí hráčů se jednotliví hráči snaží získat karty jedním ze 3 způsobů: aukcí, profesionálním dobráním nebo hýřením.
  3. Rok hraní karet: V tomto roce dle pořadí hráčů jednotliví hráči mohou hrát karty ze své ruky. Odehrání karty probíhá následovně: Hráč posune svou figurku na desce filozofie dle směru šipky na kartě. Hráč vyhodnotit symboly akcí na kartě, nejvýše však tolik kolik je jeho hodnota ovlivňování nebo hodnota merkantilismu. Popisy akcí jsou uvedeny na Rosettské desce a zahrnují např. založení kolonie, misie, stavbu katedrály nebo lodě, získání šlechtického titulu, povstání otroků atd.
  4. Rok plavby: V tomto roce dle pořadí hráčů jednotliví hráči mohou plavit se svou flotilou lodí. Flotila pak pluje po mapě mezi zónami a dle legality vlajkové lodě lze např. obchodovat nebo napadat cizí kolonie nebo misie. V tom případě dojde k pozemní bitvě, kdy se porovnává síla flotila, kolonie, rebelů a dalších účastníků. Hráči, kteří mají flotilu na Pirátství, mohou odhalit kartu útočiště odpovídající zóně, kde je flotila aktivního hráče a přepadnout ho. Tím dojde k lodní bitvě.

Hra okamžitě končí vítězstvím hráče, pokud jeho figurka je na jedné ze 4 krajních pozic na desce filozofie a hráč splňuje danou podmínku vítězství. Ve hře jsou tyto 4 druhy vítězství: tea party, abolicionistické, El Patron a Sluneční král. Poslední možností je vítězství přes holubici míru.

Hra je v angličtině.

Vypravěč:

Petr „Pizin“ Pospíšil

Informace:

5
4 h
220

Termíny:

pátek 9–13  ((3/5)) 

Zkáza na orbitě

I pro nováčky
Sci-fi
Věk: 14+

Vesmírná stanice plná lidí a robotů se za 15 minut rozpadne v atmosféře. Tvoje skrytá postava musí splnit své veřejně známé úkoly, ale hrát můžeš s kýmkoliv.

Něco na stanici je špatně. Posádka od rána běhá sem a tam a nikdo mi nechce nic říct. Souvisí to s tou podivnou zprávou, kterou jsem si přečetl v noci? Vždyť roboti se chovají podivně už celý víkend. Hej, ten chlápek má nasazenou helmu, mám si taky nějakou sehnat? Stanice se podivně natáčí, ale to se přece občas děje. A kdyby to bylo něco nebezpečného, tak by se rozezněl poplach. A vypadala Země vždy tak… velká?

Stationfall je hra od Matta Eklunda s tajnými rolemi na vesmírné stanici, která se za 15 minut rozpadne v atmosféře. Na palubě je 12, či víc lidí a robotů. Každý hráč dostane tajně dvě postavy, u jedné má splnit její úkoly, druhou má zabít, nebo zachránit. Hlavním originální zápletkou je, že jde hrát za všechny postavy ve hře. Hráč se může odhalit, což má své výhody i nevýhody. Hráči se snaží odhadnout, o co se snaží ostatní, ale dost často se jen diví, co za šílenosti se vůbec dějí. Většina postav se chce zachránit, ideálně v únikových modulech, ale ty nejde vypustit hned ze začátku. Může k tomu dát třeba pokyn důstojník na můstku. Jindy to způsobí vypuštění ultra tajného Projektu X. Nebo když si někdo v batůžku „omylem“ odnese antihmotové jádro z reaktoru a ono pak začne červeně blikat.

Úkoly postav jsou velmi různorodé a většinou jdou proti sobě. Astrošimpanz se chce třeba zachránit a k tomu si ideálně odnést kufřík, artefakt, nebo pistoli. Kyborg byl násilně proměněn a je z půlky robot, proto se chce pomstít, pozabíjet důstojníky a vše zapálit. Botanik je zamilovaný do mimozemské masožravky a shání ji svačinu v podobě čerstvých mrtvol. A robotický medik má za úkol oživovat mrtvé, ale programátoři mu zapomněli vložit do kódu, že by je neměl kvůli tomu předtím zabíjet.

Postava většinou za kolo vykoná dvě akce, které jsou dosti intuitivní – například přesun do vedlejší místnosti a sbírání, předávání, nebo používání předmětů. Komplikovanější je používání místností, kde se vyrábí různé předměty nebo počítačová data, vypínají kamery, nebo vypouští únikové moduly.

Hra bude na herní podložce s figurkami.

Upozornění: Hra je v češtině

Vypravěč:

Petr „Pizin“ Pospíšil

Informace:

7
4 h
220

Termíny:

sobota 14–18  ((3/7)) 
neděle 9–13  ((7/7)) 
info@gamecon.cz
© 2025 GameCon, Created by GameCon z.s.
sponzoři kontakt Discord Instagram Youtube
β beta