Závěrečná část velké mytologické trilogie Erica M. Langa (Blood Rage, Rising Sun) z prostředí starého Egypta s nádherně zpracovanými figurkami.
Korektura 2025
V dobách starověkého Egypta vyrostl na úrodných březích požehnaného Nilu mocný národ. A stejně jako lid samotný prosperovala i jeho božstva. Lidé stavěli bohům pomníky, přinášeli jim oběti a vzdávali úctu. Bohové na oplátku poskytovali svým uctívačům znalosti, nástroje a bohatství. Avšak některým bohům se dařilo lépe než jiným.
Ti, kteří se koupali v neopadající záplavě zbožnosti, se stali mocnými a vlivnými. Stačilo jim pokynout rukou a proměnili svět dle svého rozmaru. Ti, jejichž jména již nebyla blahořečena ústy věřících, chřadli a jejich moc se umenšila. Do údolí Nilu dorazila změna a se změnou přišla válka.
Mezi bohy nikdy nevládlo bratrství a teď, když byla ohrožena jejich samotná existence, sebrala ta nejmocnější božstva veškerou svou sílu, shromáždila stoupence a pochodovala do boje. Až se utiší vichry, usadí písek a zaschne krev, může v novém věku monoteismu triumfovat pouze jediný bůh. Který to bude?
Ankh: Bohové Egypta je kompetitivní hra pro 2–5 hráčů zasazená do starověkého mýtického Egypta v období přechodu od polyteismu k monoteismu. Každý z hráčů ovládá jednoho z bohů a jeho úkolem je získat dostatek zbožnosti, aby se stal jediným bohem Egypta.
Zbožnost lze získat prostřednictvím monumentů postavených k poctě bohů a soupeřením s ostatními božstvy o nadvládu nad královstvím. Ve hře je též nutné shromažďovat stoupence a obětovávat je pro stavbu monumentů a za účelem odemknutí nových schopností. V průběhu hry se do konfliktu zapojí mytičtí strážci, jednotlivé kraje budou rozděleny karavanami velbloudů a dva z bohů budou moct dokonce splynout v novou božskou bytost.
Upozornění: hra je v češtině
Fantasy svět Terrinoth plný rozmanitých ras a příšer je to správné bojiště pro nelítostné bitvy a hrdinské činy, protože pán run může být jen jeden.
Korektura 2025
Po celém Terrinothu jsou ukryté prastaré Dračí runy, které mají obrovskou moc a není proto divu, že se je snaží získat všechny národy usilující o nadvládu nad celou zemí. Národy tedy budují mocné armády, snaží se dobýt bohatá území, zabírají výnosná města a obléhají nepřátelské pevnosti, ukrývající runy. Mezi bojujícími armádami se pohybují různí hrdinové, kteří podstupují nebezpečné úkoly a zápasí mezi sebou o další runy. Nakonec tu je mocná lóže čarodějů, která nejvlivnějším a nejmocnějším vládcům může jako projev podpory další runy věnovat. Každý ze čtyř národů oplývá jedinečnými jednotkami a schopnostmi, které je třeba správně využít a nakombinovat, aby se stal vítězem v Runových válkách – Runewars.
Hra Runewars je klasický zástupce herního stylu Ameritrash, který se vyznačuje tím, že hráč má k dispozici mnoho plastových figurek, které spolu vedou epické bitvy řízené prvkem náhody, v tomto případě se nejedná o kostky, ale karty. Hráči staví rozmanité armády za zdrojů, které získávají s dobytých území a bojují o Dračí runy. Je předem známo, kolik run je třeba k vítězství, ale jejich držení je částečně tajné. Runy lze dále získat pomocí hrdinů putujících po mapě a řešících úkoly a při splnění různých karet cílů a událostí ovlivňující hru.
Hra probíhá jednotlivými ročními obdobími, kdy každé období spouští jednu předem danou opakující se událost (sklizeň, krmění, putování hrdinů) a jednu událost předem neznámou. Hráči mají balíček akcí, z kterých pro každé období tajně vybírají, co budou hrát a v jakém pořadí (verbování, boj, stavby). Ve hře je přítomno množství akčních karet použitelnými ve všech fázích hry. Nedílnou součástí hry je vliv jednotlivých frakcí, který se využívá v mnoha situacích a především při dražení některých run.
Veškerý herní materiál je opatřen kvalitním překladem, takže je hra jazykově nezávislá.