Na svůj první Gamecon jsem se vydal úplnou náhodou. Kamarádům chyběl jeden člověk do skupiny na Mistrovství v Dračím doupěti a tak vzali i mě, rpg a deskovkami v té době nepostiženého jedince. Od té doby proteklo již řekami hodně vody, ale já se pořád rád vracím každý červenec zpátky, dnes už ale jako jeden z organizátorů.
Za svoji hráčskou kariéru jsem již vyzkoušel nespočetné množství žánrů a systémů. Nemám žádné jasné preference a rád střídám styly. Rád si zahraji taktickými boji propletenou hru ve 4. edici Dungeons and Dragons, detektivku v Gumshoe nebo horor ve World of Darkness. Obecně preferuji spíše vážnější stylizaci, ale nebráním se ani prvoplánově vtipné hře.
„Střelba ve strip baru Hadí Hnízdo, jedna Nexus-9 Blade Runner nezvěstná a další mrtvý. Instrukce shora je vyřešit to co nejrychleji, než to bulvár rozmázne.“
Korektura 2025
Los Angeles, Květen 2037.
Toxický déšť padá z temného nebe a stéká po zdech gigantických budov a starých mrakodrapů. Ale zločin nikdy nespí. Strip klub Hadí Hnízdo se včerejší noci stal místem vraždy a jedna z tvých kolegyň je nezvěstná. Obě oběti jsou nedávno zlegalizovaní Nexus-9 replikanti. A bulvár už si brousí zuby, jak ještě více vybičuje paniku běžných obyvatel.
Blade Runner RPG je systém z dílny Free League ze světa stejnojmenného filmu. Hráči se ujmou rolí vyšetřovatelů v případu vraždy a možného únosu Blade Runnerů.
Postavy na hru budou předpřipravené.
Upozornění: V rámci deníků i pravidel je vhodná alespoň základní znalost angličtiny.
Cestu k tvému Snu hledej ve slovech Paní Lesa. Nebe hořící už tě čeká. Kyrie Eleison.
Korektura 2025
Schwarzwald, 1348 Anno Domini.
Konec světa je tady. Černá Smrt za sebou nechává mrtvé vesnice a utrpení přeživších. Hranice mezi světy se ztenčuje a ďáblové chodí mezi lidmi. I ty jsi nakažený a mor tě usmrtí. Předtím ale ještě musíš splnit svůj Sen, jedinou věc, která tě drží při životě. A znamení tě vedou do vesnice Ludford.
Memento Mori je „folk-hororová“ hra zasazená do roku 1348, kdy v Evropě řádí Černá smrt. Hráči se ujímají rolí tuláků – nakažených jedinců, kteří díky své nemoci přicházejí do kontaktu s temnými bytostmi z folklóru. S každým novým hrůzným zážitkem se postavy stávají méně lidskými a podobnějšími tvorům, proti nimž bojují. Naživu je udržuje jedině jejich „Sen“ a otázkou zůstává, co jsou ochotni pro jeho naplnění obětovat.
Hra využívá vlastní systém, který zdůrazňuje proces pokřivení a proměny postav. Mechanika používá dvě sady šestistěnných kostek odlišených barvou: bílé kostky reprezentují lidské dovednosti tuláků, zatímco černé kostky symbolizují nadpřirozené schopnosti a monstrózní rysy, které postavy postupně získávají.
Nadpřirozené schopnosti ale přicházejí za vysokou cenu, protože hráči musí při získání každé nové schopnosti obětovat část své postavy – ta se tak ve snaze dosáhnout svého Snu postupně mění.
Postavy budou předpřipravené.
Místní tvrdí, že děsivé monstrum stvořeno z mrtvol za pomoci nejtemnější magie řádí v hlubinách Schwarzwaldu okolo vesnice Leichendorf. Vzpomínky na dnešní noc budou psané krví…
Korektura 2025
Solomon Kane. Puritán a nesmiřitelný lovec příšer. Každý z vás ho potkal a od té doby je váš život věnován boji proti silám temnot. Vaše cesta v jeho stopách vás dovedla do Schwarzwaldu v srdci Svaté říše římské, kde prý v okolí Leichendorfu řádí monstrum stvořené z mrtvol a oživené za pomoci temné magie.
Solomon Kane. Jeden z hrdinů bez bázně a hany, stvořený fantazií Roberta E. Howarda. Vysoký, štíhlý a vždy neúplatně čestný puritán. Hrdina, který se dá zařadit do druhé poloviny šestnáctého století – do doby objevitelských cest, legendárních mořeplavců a jejich obchodních i plenitelských úspěchů.
Známý svět rostl; Cortéz objevil a vyhladil Aztéky, Pizarro Inky, Hernando de Soto dosáhl Mississippi. Kus světa zůstával však stále neznámý a terra incognita lákala další a další dobrodruhy.
Rovněž šlo o dobu náboženských válek. Roku 1572 zemřelo ve Francii pro víru na padesát tisíc hugenotů, ve Španělsku byla na vrcholu krutovlády inkvizice. Věk fanatiků. Solomon Kane putuje bez oddychu po světě a rapír propůjčuje pouze silám dobra. Bojuje s piráty a překupníky, trestá zloděje, únosce a vrahy. A my budeme následovat v jeho stopách.
Hrát budeme v systému Savage World of Solomon Kane, který je postavený na Savage Worlds Adventure Edition (SWADE). Postavy budou předpřipravené.
Ve vesnici Šedivý Kámen je něco špatně. Ernalda, Bohyně Země, neodpovídá na modlitby, pole zejí prázdnotou a vesnice žije jen z nájezdů na okolní osady. Dovedete to napravit?
Vesnice Šedivý Kámen se nachází na Královské Cestě mezi Wilmskirkem a Kachním Místem a dlouho byla známá svými bohatými poli. Ale nová kněžka Ernaldy, Senela Brannsdottir, poslala velmi znepokojivou zprávu zpět do Chrámu Tří Smaragdů – na polích roste jen rudé kvítí, vesničané přežívají jen z nájezdů na okolní osady a bohyně Ernalda sama neodpovídá na modlitby. Dovedete zjistit, co se v Šedivém Kameni stalo a vyřešit to, než bude pozdě?
Glorantha je ikonický svět z pera Grega Stafforda a je spojená s celou padesátiletou historií legendárního vydavatelství Chaosium. Svět, ve kterém je mytologie pravdivá, magie je každodenní součástí života a dobrodruzi jsou pevnou součástí klanové struktury.
Hrát budeme v systému Runequest: Roleplaying in Glorantha, který je zatím nejnovější edicí této hry. Systém je postavený na Basic Roleplaying, stejně jako třeba Call of Cthulhu. Postavy budou předpřipravené, ale je možné si říci předem o vytvoření charakteru na míru.