Filip „MarkyParky“ Dvořák

Když nepočítám všechny ty dětské hry na vojáky, piráty a kosmonauty, které podle mě nejsou ničím jiným než freeformovým RPG, tak jsem se ke klasickému RPG dostal poprvé někdy v roce 1991, tedy na základní škole. Jediný otrhaný a ošuntělý výtisk DrD 1.1, který nám naši tatínkové oxeroxovali a pak toho litovali, protože nás dlouhé hodiny nemohli odtrhnout od čtverečkovaného papíru, tužky a šestistěnných a desetistěnných kostek. Od té doby jsem vystřídal různé systémy a krom „stolního“ hraní jsem zabředl i k živým akcím, LARPům, šifrovačkám a městským hrám. Mimo sféru RPG k mým koníčkům patří muzika, hry počítačové i deskové a létání, přičemž poslední jmenovaný koníček mě zasáhl i profesně.

Pokud hru vedu, nejraději mám takovou, kde společně s hráči objevujeme a zasahujeme do dění živoucího světa. Hráči u mě téměř vždy mají absolutní volnost ve výběru své cesty příběhem, tak ve způsobu řešení jednotlivých překážek, které se na jimi vybrané cestě objeví. Když se pak ve hře strhne hospodská bitka, tak vždy uvítám, když u stolu nejsem sám, kdo do příběhu vnáší vzduchem létající půllitry, převracející se lavice a houpání se na lustrech. Co se ve scéně děje pro mne vždy je důležitější, než číselné hodnoty v deníku. Proto mezi mé oblíbence patří Dračí doupě II, Příběhy impéria, hry založené na PbtA, ale nepohrdnu ani poctivým oldschoolem.

#

I pro nováčky
Dobrodružná
Řecké báje
2400
Věk: 15+
Obuj sandály, popadni krátké meče, dlouhá kopí a zbroje sahající do půli stehen. Nažeň veslaře k veslům, naloď se a vydej se na otevřené moře a vstříc dobrodružství!
čtvrtek 19–0  ((5/5))  🙋(toto se ukazuje pouze na testu)
Nejsi přihlášený/ná

#

I pro nováčky
Dark Fantasy
Dobrodružná
2400
Věk: 15+
Dokáže skupinka nadaných noviců a novicek uniknout ze spárů šíleného velekněze a nájezdníků, se kterými se spřáhl?
pátek 19–0  ((4/4))  🙋(toto se ukazuje pouze na testu)
Nejsi přihlášený/ná

Hon na Prótu

I pro nováčky
Dobrodružná
Řecké báje
2400
Věk: 15+

Obuj sandály, popadni krátké meče, dlouhá kopí a zbroje sahající do půli stehen. Nažeň veslaře k veslům, naloď se a vydej se na otevřené moře a vstříc dobrodružství!

Před několika dny vypukl v přístavu Aegilion požár. Po jeho uhašení chvíli trvalo, než se o dané události podařilo složit z protichůdných svědectví dohromady alespoň nějaké informace, ale podle všeho byl při zakládání požáru spatřen kapitán Bélos z lodi Próta.

Jako námořníci ze svobodné lodi, která té noci v Aegilionu kotvila, vidíte v události příležitost k výdělku. Když se vám podaří Prótu najít a kapitána Béla dopadnout a přivést zpět spravedlnosti, bohatá odměna vás jistě nemine.

Hon na Prótu se odehrává v Azurovém moři v dobách, kdy jeho jednotlivé ostrovy a souostroví ovládají menší městské státy. Mnoho ostrovů je ale mimo jejich dosah a jsou buďto osídlené piráty, skupinami podivínů nebo rovnou nestvůrami a jiným nebezpečím. Atmosféra světa se podobá starým řeckým bájím a pověstem, avšak hra se neodehrává ve Středozemním moři, nýbrž v jeho fantastické napodobenině.

Pro hru použijeme systém 2400 a jeho modul Cosmic Highway. Oba byly původně napsány pro cestování vesmírnou lodí, ale velmi dobře se hodí i pro dobrodružnou námořní plavbu v dobá starověku s nádechem fantastiky.

Pravidla jsou jednoduchá a svižná, založená na principu, že čím lépe ovládáš nějakou dovednost, tím lepší kostkou si házíš. Hody pak přichází na řadu jen tehdy, když postavu něco přímo ohrožuje.

Postavy budou pro připraveny. Není nutné znát pravidla, budou vysvětlena na začátku sezení.

Vypravěč:

Filip „MarkyParky“ Dvořák

Informace:

5
5 h
220

Termíny:

čtvrtek 19–0  ((5/5)) 

Únik z Rudého vrchu

I pro nováčky
Dark Fantasy
Dobrodružná
2400
Věk: 15+

Dokáže skupinka nadaných noviců a novicek uniknout ze spárů šíleného velekněze a nájezdníků, se kterými se spřáhl?

Zběsilá akce, ve které se postavy, nemající ještě zcela pod kontrolou své magické síly, snaží uniknout z chrámu, jenž se měl stát jejich domovem, a následně uprostřed kruté severské zimy najít jiné, bezpečnější útočiště.

Dobrodružství se odehrává ve světě Železných zemí, převzatém ze hry Ironsworn. Jedná se o temnou severskou fantasy, inspirovanou vikingskou estetikou.

Při hře použijeme systém 2400 (původně určený pro hraní sci-fi) a jeho moduly Battlemoon a Legends (které do něj dodávají pravidla pro zbraně, magii a hraní ve fantastických světech). Jedná se o jednoduchý a svižný systém, ve kterém platí, že čím lépe ovládáte danou dovednost, tím lepší kostku berete do ruky a hráči sahají po kostkách jen tehdy, pokud jejich postavy čelí nějakému nebezpečí.

Postavy budou na hru připraveny. Pravidla není potřeba znát předem, budou vysvětlena v úvodu hry.

Vypravěč:

Filip „MarkyParky“ Dvořák

Informace:

4
5 h
220

Termíny:

pátek 19–0  ((4/4)) 
info@gamecon.cz
© 2025 GameCon, Created by GameCon z.s.
sponzoři kontakt Discord Instagram Youtube
β beta