Gamecon byla vždy skvělá příležitost si zahrát RPG s novými lidmi a ozkoušet limity systémů, které běžně používám. Letošním tématem je Cyberpunk a proto všechny své hry ohnu, aby byly žánrově správně zasazeny ;) Jsem evangelista možná trochu obskurního systému Střepy snů. Hrával jsem však i klasický Shadowrun 2e, Fate, Numeneru nebo nejnověji Zapovězené země. Rád dávám hráčům svobodu utvářet příběh a jen se snažím, abychom se všichni u stolu bavili.
Na Gamecon se vracím po dlouhé pauze, ale i dříve odehrané příběhy můžete přečíst na blogu: https://susenestraky.blogspot.com/search/label/hostovani
Jasňačka, laboratoř, nějaký co máme čórnout, pár slepejšů a možná sekjůryty, bude pohoda. Vlítnem, vezmem a… Vlítnem, vezmem a… Co se to sakra děje?!
„
Korektura 2025
Korporátní špionáž v Cy city je běžná věc.
Vůbec tě tedy nájezd do laboratoře skryté v hloubi této megalopole nepřekvapuje a rád se za mastnou sumičku necháš najmout.
Co máš vzít, není tvůj problém, hlavně, že to jde odnýst a dostat za to zaplaceno.
Nějací bezpečáci tam budou, ale nic, co by tvoje parta nedala.
Rychle a zběsile dovnitř a zase ven.
To byl alespoň plán.
Nevyšel, a tak si to zopakujeme…
Svět nespoutaného kapitalismu, anarchie, technologií, násilí a boje o přežití. Tvoje parta bijců se pokusí dostat do laboratoře korporace a touto prácičkou si vydělat zas na trochu živobytí. Atmosférou a tématem míříme na zběsilé akční honičky a boje jako z filmu Dredd nebo lépe Edge of Tomorrow a her jako Deathloop.
CY_BORG je brutální, agresivní, punkový svět i systém, který si nebere servítky a může postavy odpálit během chvilky. Stejně rychle však můžeš i postavu nebo NPC do systému vytvořit.
Tvou partu infiltrátorů budu mít připravenou, ale zkontaktuji tě před hrou po případ, že bys chtěl mít vlastní postavu, a dobrodružství upravím. Pravidla spolu ve zkratce projdeme a není třeba umět anglicky, nějak se s těmi termíny popereme i v čengliš. Kostek by mělo být dost, ale můžeš si vzít vlastní klasickou RPG sadu (D4 až D20) a nějaké psací potřeby, pokud chceš. Téma a styl předpokládá starší hráče, kvůli očekávané brutalitě systému a jazyka CY_BORG.
Poznáš tajemství Voynichova rukopisu nebo jej dokonce budeš sám tvořit? Co se s rukopisem dělo v 15., 17., 20. a 22. století?
Korektura 2025
Voynichův rukopis je tajuplný text, který fascinuje svět od počátku dvacátého století. Rukopis se pokoušeli mnozí rozluštit, poznat co je jeho cílem, obsahem a původem, avšak zatím se to nepodařilo.
Zahrajeme si však na vlastní alternativní historii, kde nahlédneme do jiných časů a uvidíme, jak rukopis mohl vzniknout, kdy a kým.
Budeme si hrát v alternativní historii, respektive historiích, našeho světa. Každý hráč bude představovat postavu v jiném čase a dějové linky postav se budou střetávat ve Voynichově rukopise.
Bude jen na hráčích a jejich dějových linkách, jaký bude náš příběh Voynichova rukopisu.
Střepy snů jsou velice volný RPG systém, který se snaží napodobit filmové příběhy. Hra se soustředí na stavbu scén, konfliktů, motivací a toho, že postavy ženou děj kupředu svými akcemi a tím se i samy vyvíjejí. Ve hře uvidíme i flexibilitu Střepů s tím, jak budeme pracovat na různých časových rovinách.
Postavy si vytvoříme před samotnou hrou a dotvoříme na místě. Není třeba znát ani Střepy snů ani žádný specifický svět, jen možná mít alespoň mlhavou představu o dějepisu. :)
Vhodné i pro začátečníky.
Mlžné zahradní bludiště vypadá až moc poklidně, ale také jistě skrývá pořádný plundr. Jsi dost zkušený, aby sis poradil s trochou zeleně. Otázkou je, kterou cestou se vydat.
Korektura 2025
V Zapovězených zemích lze vždy narazit na zajímavá místa.
Často jsou plná zapomenutého bohatství a tajemství.
Ještě častěji však různých nástrah.
Tato zahrada však působila, jako by zde stála po staletí, ale zároveň jako by byla čerstvá a nově postavená.
Ostražitě jsi se do ní ponořil v naději, že na konci bludiště bude odměna hodna té námahy…
Výprava do divoké přírody je sama o sobě život ohrožující záležitost. Co teprve, pokud se může stát, že narazíte na nemrtvé, démony nebo tajuplnou Krvavou mlhu. Družina se při běžném sezení může vydat jakýmkoliv směrem, avšak ponese následky svých rozhodnutí. A měli by mít na vědomí, že tady nejsou žádnými hlavními hrdiny, vyvolenými, kteří mají zachránit svět a které chrání nějaký zázračný osud. Jsou rádi, pokud si ze světa něco pro sebe urvou a přitom přežijí. V případě tohoto sezení budeme prozkoumávat zajímavé místo, které slibuje nalezení bohatství ale to nese se sebou také nebezpečí.
Zapovězené země, nebo také známé jako Krkavčí země, jsou divoké, nespoutané, drsné. A je jen na tobě, co si z toho odneseš. Základ Zapovězených zemí je klasické fantasy, avšak obsahuje dost zvláštností a odlišností, které jistě všechny během jednoho sezení nepoznáme. Jednu však určitě a tou je drsnost a nemilosrdnost světa.
Systém Zapovězených zemí od Free League je takzvané dice-pool systém, tedy používáte spousty šestistěnných kostek a můžete jej znát i z jiných RPG od Free League. V Zapovězených zemích je zaměřen na cestování a boj o přežití v divoké přírodě. Systém si trochu upravím pro potřeby prolézání větvících se časových alternativ, alias prozkoumáme trochu svět o vzoru Borgesovy El jardín de senderos que se bifurcan respektive mnoha světové interpretace.
Postavy budou připraveny, ať si můžeš co nejsnáze do hry vrhnout a skupina může také rozumně spolupracovat a přežít. Avšak budeš mít možnost si je doupravit podle svého. Hra bude v češtině a není třeba umět anglicky. Může být vhodná i pro mládež.