zpět na legendy klubu dobrodruhů

Jak hodnotíme hry

Nemáme první, druhé ani třetí místo. V Legendách Klubu Dobrodruhů nejde primárně o soutěž, ale o zážitek z propojeného vyprávění, ve kterém se příběhy prolínají mezi skupinami hráčů. Přesto jsme zavedli systém hodnocení, který pomáhá reflektovat kvalitu odehraného příběhu, úroveň roleplayingu a úroveň herní spolupráce. Výsledné skóre slouží především jako zpětná vazba a způsob, jak ocenit ty, kdo do hry vnášejí kreativitu, dynamiku a osobitý přístup. Máme tři Kategorie, kde každá z nich má ještě tři Podkategorie. Stále je to jednoduché, ale již tak můžeme komplexně popsat, zda hra (ne)byla výherní.

Tvorba příběhu – Jak vzniká „Příběh vskutku Legendární“?

Každá hra se hodnotí podle toho, jak dobře se hráčům daří udržet děj pohromadě, rozvíjet dramatické momenty a přinášet nečekané zvraty.

Hraní postav – Role Play, který patří do divadla

Roleplaying není jen o tom hrát podle pravidel, ale o tom vdechnout postavám osobnost, reflektovat dynamiku skupiny a propojit jejich osudy s dějem.

Herní efektivita – Jak proměnit prohru v originální řešení?

Kromě silného příběhu a kvalitního roleplayingu je důležité i to, jak hráči plánují své kroky, jak se orientují v informacích a jak spolupracují jako tým.

Jak funguje celkové hodnocení?

TL;DR: Složitě.


Vypravěčky a vypravěči po první i druhé hře vyplňují na průvodní list skupiny její jednotlivé hodnotící body od 0 (vyloženě hrozné) do 5 (excelentní). Tudíž máme pro každou Podkategorii dvě čísla, celkem tedy 6 hodnot pro každou nadřazenou Kategorii. Již dlouho se nám nestalo, že bychom viděli hodnocení nula nebo dvě jedničky pro nějakou Podkategorii.

Každá skupina získává celkové sečtené skóre v každé ze tří hlavních Kategorií: Tvorba příběhu (Příběh vskutku Legendární), Hraní postav (Hra jak do divadla) a Herní efektivita (Za originalitu řešení).

Skupina s nejvyšším skóre v konkrétní Kategorii ji typicky vyhrává (pokud nemá absolutní selhání v ostatních kategoriích = Hledíme i na absolutní celkové součtové skóre, aby nevyhrávali jen roleplayeři, nebo jen ti, co jedou na příběh – a nic víc k tomu). Ovšem aby soutěž zůstala vyrovnaná, takto Vítězné skupině následně přidělíme virtuálních 10 záporných bodů do ostatních Kategorií. Zatím se však nestalo, že by jedna vítězná skupina byla natolik dominantní, aby i přes tento postih vyhrála další Kategorii. Následně skórujeme (vyhodnotíme) další Kategorii. Tento systém pomáhá podpořit různorodost v hraní a motivuje hráče k vyvážené kombinaci kreativity, roleplayingu a strategického přístupu ke hře.

info@gamecon.cz
© 2025 GameCon, Created by GameCon z.s.
sponzoři kontakt Discord Instagram Youtube
β beta